.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
واردات‌بی رویه میوه،کابوس باغداران

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به اینکه واردات میوه در کشور بسیاری از باغداران را متضرر کرده است ،گفت:مافیا در کار واردات میوه دست دارد و باید توجه داشت که منافع رانت خواران در گرو واردات است.

به گزارش شمال نیوز محمد اسماعیل نیا در گفت و گو با خانه ملت، اظهار داشت: مافیای واردات میوه موضوعی است که از مدتها پیش مطرح است و اگر کسی مصداقی از وجود این مافیا دارد، نمایندگان مجلس حتما برخورد لازم را انجام خواهند داد.

نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی وجود تناقض های آماری را از دیگر دلایل واردات بی رویه میوه دانست و تصریح کرد: متاسفانه برخی از آمارهای مربوط به بخش کشاورزی قدیمی و غیر کار آمد است و برخی از آمارها فاقد تجزیه و تحلیل لازم است.

وی در ادامه افزود: وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت باید در مورد آمارهای مربوط به تولید و نیاز به واردات محصولات کشاورزی و به ویژه میوه تجدید نظر اساسی کنند.  

اسماعیل نیا عنوان کرد: گاهی اوقات نیز سرمازدگی میوه بهانه ای برای واردات بی رویه می شود زیرا این نگرانی به وجود می آید که ممکن است کمبود میوه موجب گرانی بیش از حد شود.  

این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به اینکه در کارگروه تخصصی تعامل، تعادل از تولید تا مصرف از واردات بی رویه برخی از محصولات مانند گوشت و مرغ جلوگیری شده است، تاکید کرد: همین موضوع می تواند در مورد محصولات باغی نیز اتفاق بیفتد.

نایب رئیس اول کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به اینکه واردات بی رویه میوه به کابوسی برای کشاورزان تبدیل شده است گفت: هم اکنون بهترین زمان برای تقویت تولید و صادرات محصولات کشاورزی کشور است و واردات فقط باید به مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات محدود شود و منابع کشور باید در خدمت تقویت بخش کشاورزی قرار بگیرد./350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.884 seconds.